Skip to main content

Annonse i avis, er det nødvendig?

Annonse i avis, er det nødvendig?

For å nå ut til alle er annonse i avis viktig...men hvor viktig

Dersom en avisannonse bidrar til mer salg, så vil den kostnaden lett betale seg.

For å nå ut til alle er det lurt å ikke glemme og annonsere i f.eks. i din lokalavis

Det har vært mange spekulasjoner den siste tiden om å annonsere i avis og at dette bare er tull, ingen leser aviser lenger er det også mange som spekulerer i.


Dette bildet har jeg lånt av Alle Gutta AS

Men stemmer dette?
Hvis du velger å ikke annonsere i avis, kan jeg med sikkerhet si at du går glipp av noen kunder. Jeg personlig annonserer ikke mye i papir aviser for mitt grafiske firma og ikke kommer jeg til å gjøre det i nærmeste fremtid heller.
Men betyr det at jeg ikke har tro på det? Nei, jeg har stor tro på at annonsere i aviser er viktig for noen, spesielt for dem som ønsker å nå alle.
Jeg har ikke behov for å nå alle for at mitt firma skal gå rundt, er hovedgrunnen til at jeg ikke vil bruke penger på dette. Men jeg anbefaler deg å tenke nøye igjennom før du velger å droppe det.

Tilbyr du noe som krever at jo flere kunder jo bedre, er annonser i en avis noe du burde prioritere inne i mellom.

Jeg kan hjelpe deg med å vurdere når du burde annonsere og hvordan.
Jeg kan hjelpe deg med å sette opp en annonse som skårer høyt.
Jeg kan hjelpe deg med å lage en annonse med tydelig budskap og som stimulerer til kjøp.

Det er ikke størrelsen som teller.
Forskning viser at en dobbeltside bare har 7% mer oppmerksomhet i forhold til en helside.
Alle annonser har like stor oppmerksomhet i avisen uansett om de står framme eller bak, ikke la deg lure til å betale ekstra for å annonsere lengre fremme i avisen.
Spar heller litt penger på å stå lengre bak og skill deg heller ut på det som er viktig for å lykkes med din annonse.

Budskap, design og kreativitet.
Forskning viser også at det er like stor oppmerksomhet om annonsen er i farger eller sort/hvit. Det som betyr noe er det kreative og tekstmessige. En farge annonse er designmessig ofte penere og ikke spesielt dyrere heller, så jeg anbefaler å heller bruke de få kronene ekstra på dette. I følge forskning er det er like stor oppmerksomhet på en venstre side annonse som en høyre sides annonse. En annonse nede på siden kan huskes like godt som en annonse på topp!

Annonseoppmerksomhet som er viktig å ta hensyn til:

  • Forståelighet av budskap
  • Tydelighet
  • Latent behov til dine kunder
  • Profilbyggende og salgsutløsende.
  • Annonsen må stimulere til kjøp

Det er mange ting å ta hensyn til og jeg kan hjelpe deg med å lage en annonse som funker.
Ta kontakt i dag, send en mail til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller ring 90 16 03 61

grafisk design, grundertips, markedsføring, reklame